zaterdag 21 juli 2012

Mode, Kunst en Muziek



Mode, Kunst en Muziek zijn de drie dingen die het leven mooier maken. Mode maakt alles mooier, kunst zorgt er voor dat je je kan uiten in kleuren en vormen en muziek is een internationale taal die iedereen begrijpt en voelt.

Mode:

Ik vroeg mij laatst af wat is DE trend van de 21ste eeuw? Wat is de hippie-,disco- of rock and rollstijl van nu? Wat je nu vaak ziet is de mode van vroeger die zich nu weer herhaalt. Dit komt o.a. door de opkomst van vintage. Mijn vraag is: ontstaat er door dit hergebruik wel nieuwe mode, een nieuw soort trend die nog nooit eerder voorkwam?

Door de crisis zijn mensen op zoek naar goedkopere alternatieven en vintage is er één van. Plus (en niet geheel onbelangrijk) het is goed voor het milieu! Misschien is dat wel de trend van de 21ste eeuw: Eco. Je hebt ecologische kleding in verschillende vormen. Je hebt de vintage vorm en je hebt de futuristische vorm met bijzondere grafische prints op biologisch katoen. Ecologische- en Biologische kleding zijn weer hip. Het is geen geitenwollen sokken mode meer. Het is modern

Kunst:

Kunst is overal te vinden: op straat, in musea, op het metrostation en in je eigen huis. Naar mijn mening is kunst meer dan alleen een schilderij. Kunst zit ook in woorden. Gedichten bijvoorbeeld. Ik vind het altijd mooi om te zien hoe mensen sommige woorden gebruiken.

Muziek:

Muziek is een internationale taal die iedereen spreekt. Je hoeft er niet muzikaal voor te zijn. Voor het begrijpen van muziek moet je voelen. Ik vind ook dat mode en muziek hand in hand met elkaar gaan. Vaak hoort er bepaalde muziek bij een modeshow een muziek is een bepaalde inspiratiebron.

Nu ik er zo over nadenk: mode, kunst en muziek horen bij elkaar. Het is soort een driehoek, de één kan niet zonder de ander.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten