zaterdag 11 januari 2014

Bohemian

Hier even een korte kennismaking met de bohemian levensstijl.


Mijn liefde voor bohemian begon door een klein zwart tasje met een paisleyprint aan de binnenkant. Hoewel ik nog niet wist dat deze print bohemian was, wist ik zeker ik wil meer. Mijn liefde voor paisley is in de loop der jaren alleen maar groter geworden. Vorig jaar ging ik op vakantie naar Ibiza en werd ik gegrepen door het echte hippiegevoel. Het relaxte gevoel van niets moet en alles mag had ik daarvoor eigenlijk nog nooit eerder gevoeld. Ik ben een perfectionist in hart en nieren en dit gevoel was voor mij echt een verademing! Nu weer terug in Nederland probeer ik dit heerlijke gevoel vast te houden doormiddel van elke dag een veer in mijn haar, rijen armbandjes om mijn pols en een paisleyprint natuurlijk!

Oorsprong
De oorsprong van de bohemian stijl ligt in de jaren zestig. Een nieuwe generatie stond op en verzette zich tegen de normen en waarden van hun ouders. Deze vrijgevochten generatie vertrok al liftend richting de Tsjechische Bohemen en India. Daar kochten zij op de plaatselijke markten wijde broeken, sjaals en meer. Alles ging in hun rugzak terug naar huis. De Bohemians van toen leven nu op Ibiza. Een jaartje ouder, maar nog steeds herkenbaar door hun vrolijke stijl. Jaren later is deze kleurrijke stijl nog steeds terug te zien op straat en op de catwalks.


Icons
Iconen van deze stijl zijn bijvoorbeeld Kate Moss, de Olsen twins en Nicole Richie

Echt bohemian

Rijen armbandjes (het liefst van natuurlijke materialen, zoals leer en natuursteen), franjes, veren, lange rokken, wijde broeken, tassen (met lekker veel franjes, kralen en studs), flaphoed en.. een relaxte uitstraling!

Bohemian is niet alleen maar een modestijl, het ook een way of life
Voor meer inspiratie kijk op www.pinterest.com/bohorockvintage 

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/11564003/?claim=82c6sk7f8r9">Follow my blog with Bloglovin</a>

Geen opmerkingen:

Een reactie posten