dinsdag 14 januari 2014

Vintage

Maak kennis met Vintage!

Voor ik begin wil ik eerst zeggen: vintage is niet vies! Mocht er twijfel zijn over de hygiëne dan kan je het altijd thuis nog goed wassen :)

Iedere vintage liefhebster zal vast wel eens nagedacht hebben over het vorige leven van haar kledingstuk. Was de vorige eigenaresse een excentrieke kunstenares of was ze een vrouw die avond aan avond zong in rokerige cafeetjes? (net als Gabrielle 'coco' Chanel)
Ik vind het bijzonder dat er achter elk vintage stuk een verhaal hangt. Het is niet zomaar kleding. Het is kleding met een verhaal. Mijn eerste vintage aankoop was een blouse. Hij is zwart-wit met een grote kraag en een getekend zakje op de borst. Het was nog een hele zoektocht naar een goede maat, want bijna alles was een paar maten te groot. Ondertussen is mijn vintage collectie al een stukje gegroeid. Ik heb nu een aantal oorbellen, een hoed, een rok en een tas met paisleyprint.
Mijn lievelingswinkel is Doortje Vintage. Helaas is deze winkel sinds kort weg uit Rotterdam (mijn woonplaats). Nu moet ik anderhalf uur reizen naar Eindhoven voor mijn favoriete winkel, maar ik heb het er voor over. Bij Doortje weet je zeker dat het schoon, fris en zonder schade is. Alle kleding hangt netjes op kleur. Gelukkig heeft Doortje Vintage ook een onlineshop!
Ik hoop nog meer pareltjes van winkels te vinden. Winkels die opgeruimd en betaalbaar zijn, maar tot nog toe kan geen enkele winkel aan Doortje Vintage tippen.

Iconen
Iconen van de vintagestijl zijn bijvoorbeeld Chloe Sevigny, Drew Barrymore en Rachel Zoë. Ook Nederlands stilist Danie Bless is een vintage liefhebster.

Echt vintage
Onmisbaar bij een vintage liefhebster zijn de liefde voor kleding, geduld en een scherp oog voor gaatjes of vlekjes.

Van elk vintage kledingstuk is er vaak maar één.

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten