zaterdag 22 februari 2014

VINTAGE| Eindhoven

It's all about vintage
Na anderhalf uur reizen kwam ik gisteren aan in Eindhoven. Eindelijk kon ik weer shoppen in één van mijn favoriete winkels: Doortje Vintage. Na even zoeken vond ik de winkel en kon het winkelen beginnen. De winkel had meerdere tafels en elke tafel had een eigen kleur. Zo was er een tafel vol met zwarte vintage tasjes en een tafel met alleen maar groene accessoires. Verder waren er rekken. Helemaal vol met vintage. Ook deze rekken waren op kleur gesorteerd. Doordat alles op kleur ligt is de winkel in tegenstelling tot veel andere vintagewinkels heel overzichtelijk.
Bij vintage heb ik eigenlijk een zwak voor twee dingen: tassen en blouses. Alle vintage tassen zijn zo leuk! Vroeger was er nog een oog voor detail. De sluitingen zijn net even anders en ook over de binnenkant is nagedacht. Veel tassen hebben namelijk een leuk printje, zoals een paisleyprint. 
Gister viel mijn oog op een zwart-grijze blouse met een -hoe kan het ook anders- paisleyprint. Ondanks dat ik een goed voornemen had om geen zwart meer te kopen en voor meer kleur te gaan, heb ik hem toch gekocht. Hij staat mij -al zeg ik het zelf- heel goed. Hij is een beetje oversized, maar dat hoort. De mouwen zitten namelijk perfect en sluiten goed aan. Op de hanger leek hij veel minder leuk dan in het echt. Dat is wel vaker bij vintage. Vintage moet je aanzien. Vaak is de pasvorm net even anders dan bij de kleding van 'nu.'

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten