zondag 30 maart 2014

PERSONAL| 6 tips tegen een dip

Dit bericht is speciaal voor iedereen die zich soms eenzaam, onbegrepen en onzeker voelt:

Think positive

Eens in de zoveel tijd is het leven even wat minder dan op andere dagen. Je zit in de sleur, de wereld lijkt drie tinten donkerder dan normaal of niemand begrijpt je. Iedereen heeft dit soort dagen. Helaas heeft de één ze wat vaker dan de ander. Het belangrijkste is dat je blijft onthouden dat het vanzelf weer overgaat en dat positieve tijden altijd weer in het verschiet zijn. Het enige probleem is dat je die nare periode door moet komen. Door middel van dit bericht vol positiviteit sleep ik je er doorheen!

Omring je met mooie dingen

Als je je omringt met mooie dingen wordt je er weer aan herinnert dat er wel degelijk mooie dingen in het leven zijn. In mijn geval omring ik mij het liefst met tijdschriften. De fotoreportages vol met de mooiste kleding en modellen inspireren mij keer op keer. 

Geluk is wél te koop

Koop tijdens een donkere periode een kleinigheidje voor jezelf. Een mooie ketting, die ene rok waar je al weken aan denkt of een bloemetje voor op je kamer. Zo'n kleinigheidje zorgt zeker weten voor een glimlach op je gezicht.

Verwen jezelf

Was al je zorgen weg en neem een keer wél tijd voor die lange warme douche en die lekker ruikende bodybutter. Doe een voedend masker in je haar en een verfrissend masker op je gezicht. Spoel al je zorgen weg door je doucheputje en je voelt je weer als herboren 

De natuur in!

Eerlijk gezegd vind ik dit de moeilijkste, maar hij werkt wel. Trek je wandelschoenen aan en ga er op uit. Geniet van de rust en stilte die in de natuur te vinden is.  Beweging helpt bij het vinden van rust in je hoofd. Ze zeggen niet voor niets: Een gezonde geest in een gezond lichaam.

Spreek af met je vriendinnen

Soms maak je jezelf eenzaam in plaats van dat je echt eenzaam bent. Je vriendinnen zijn niet zomaar je vriendinnen geworden. Ze zijn jouw vriendinnen, omdat jij een goede vriendin bent. Zonder je niet af van de rest, omdat je denkt dat je er niet bij hoort. Alles zit in je hoofd.

Ruim je kamer op

Een opgeruimde kamer zorgt ook voor een opgeruimd hoofd. Tijdens het opruimen en schoonmaken ruim je onbewust ook al je negatieve gedachtes op. Een win-win situatie dus.

Sla dit bericht op en bekijk hem wanneer je hem nodig hebt. En onthou: je bent nooit alleen!

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest 

1 opmerking:

  1. Ik ga altijd m'n kamer opruimen als ik een dipje hebt :P En de was doen, afwassen, dan heb ik m'n gedachten echt compleet ergens anders bij en vergeet ik waarom ik ook alweer een dipje had!

    BeantwoordenVerwijderen