zaterdag 22 maart 2014

SHOPPING| een bohemian gala

Bohemian gala
Rok| Vero Moda, Schoenen| Zara
Mijn examengala komst steeds dichterbij, dus ik ben nu op zoek naar mijn ideale gala outfit.
De meesten zullen bij het woord gala niet direct aan bohemian denken, maar ik wel. Ik ben namelijk slecht in heel netjes gekleed gaan, want ik vind dat er vaak heel saai uitzien. Jurk, hakken en diamanten: liever niet. Met kerst had ik al moeite. Ik droeg een strakke grijze rok met een zwarte franje top er bovenop- ik voelde me helemaal chique. Maar vlak voor ik wegging deed ik snel nog een groen-gele shawl om, ik kon het niet laten.

Dit jaar, tijdens het eindexamengala, zal ik bewijzen dat ik chique kan zijn én boho op hetzelfde moment. Hoe ik dat ga doen? Heel simpel. Allereerst draag ik geen jurk. Ik draag een oud-roze rok met een gehaakte crèmekleurige top. Ten tweede draag ik wel hakken, maar geen hele hoge. Ik kan heel slecht op hoge hakken lopen, laat staan dansen! Tot slot hou ik het wel rustig met accessoires, maar de sieraden die ik draag zijn wel honderd procent boho. Denk dan bijvoorbeeld aan een grote ring en een paar kleine zilveren armbandjes.

Tips voor een gala

Heb jij ook binnenkort een examengala of een ander feest met een dresscode? Lees deze drie tips dan goed door:

  1. Blijf jezelf. Ben jij een echte rockchick? Zorg voor wat leer in je outfit. Geen rokken of jurken meisje? Draag dan vooral geen jurk of rok. Kies bijvoorbeeld voor een mooie jumpsuit of een palazzobroek.  
  2. Liever geen hakken, dan hakken waar je niet op kunt lopen. Heb je ooit Angela Groothuizen op haar te hoge hakken zien lopen? Wanneer iemand op hakken loopt, terwijl ze dat eigenlijk niet kan, ziet dat er heel vreemd uit. Het lijkt er een beetje op alsof je je billen bij elkaar knijpt tijdens het lopen. 
  3. Bij twijfel niet doen. Twijfel je of je die ketting of riem echt om moet doen? Doe het dan niet. Té veel sieraden is niet echt chique. Maak dus een keuze tussen een opvallende riem en een opvallende ketting. Eén van de twee is echt genoeg. 

Inspiratie voor een gala

Heb je ondanks de tips nog steeds geen enkel idee wat je aan moet trekken? Dan heb ik speciaal voor jou nog twee inspiratie outfits!

De broek

Een broek is misschien niet het eerste kledingstuk waar je aan denkt als je een gala outfit nodig hebt, maar als je echt niet van jurken en rokken houdt is dit een supergoed alternatief!

Gala: broek

Ik heb voor deze outfit gekozen voor een opvallende broek en een rustige basis. Dit zorgt ervoor dat de broek echt in het oog springt. De nagels zijn bij deze outfit ook lekker opvallend. Kies wel een kleur die al in de broek zit.

Rock

Speciaal voor alle rock 'n roll fans heb ik een chique look met een ruig randje. Een leren top met een glitter rok en hakken met studs. Als dat geen spannende avond wordt..

Glitters, studs & leather

Ik hoop dat ik jullie genoeg heb kunnen inspireren. Als je nog een vraag hebt,  kan je die bij de reacties achterlaten!

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten