vrijdag 14 maart 2014

SHOPPING| een wereldreis

Vandaag neem ik jullie mee op reis. We gaan langs alle continenten en laten ons inspireren door al het moois wat alle verschillende culturen te bieden hebben. We nemen een heleboel Afrikaanse armbanden en kettingen, een paar Aziatische kimono's en tot slot gaan we nog even langs Latijns-Amerika.
De multi-culti trends is verreweg de leukste trend van deze zomer! Deze trend is helemaal boho, een beetje rock en eigenlijk ook best wel vintage.

Dries van Noten

Ondanks dat de kleding van Dries van Noten nog erg onbereikbaar is, wil ik deze collectie toch graag met jullie delen. De collectie is in één woord geweldig! Alles klopt. Er is genoeg boho, genoeg casual en chique. De runway was heel groot en leeg en het enige geluid kwam van een gitarist. Hierdoor kwam de kleding nog beter tot haar recht. Soms is leegte heel overweldigend.

Dit zijn mijn favorieten:


Mooie Aziatische bloemenprint

Azië

Latijns-Amerikaanse invloeden zijn in deze rok duidelijk te zien.

De combinatie van de chique feestelijke rok en de casual grijze trui maakt
deze jurk tot een succes.

Afrika

Mooie details en fantastisch handwerk waren kenmerken van deze show.

Chique en cool in één.

Afrikaans en lekker veel kwastjes.

Ik ben groot fan van de tas (ik ben nog opzoek naar een close-up)


Het is heel gaaf om te zien dat Dries van Noten zich door verschillende culturen heeft laten inspireren. Er zijn latijns-Amerikaanse, Aziatische en Afrikaanse invloeden te zien.

Primark

Terug naar de betaalbare versie van de trend. Ik stel voor om een kijkje te nemen bij budgetwinkel Primark. De nieuwe collectie van Primark ademt deze trend.

   

Mijn hartje ging zeker sneller kloppen bij het zien van de Afrikaanse jurk, de vele armbandjes en de super grote ketting. Als ik deze foto's zie kan ik niet geloven dat de Primark zo goedkoop is. Ik kan niet wachten tot deze collectie in de winkels ligt!


Kimono

De kimono behoort ook tot de multi-culti trend. Dit Aziatische jasje is heel vrouwelijk, rijk aan prints en lekker luchtig. Ik vind de kimono een heel leuk deel van de trend, alleen is het wel heel belangrijk om het kamerjas/badjas effect te voorkomen! En ik ga jullie vertellen hoe je dat het beste kan doen.

Blue paisley print kimono
River Island kimono| 47 euro



Bij deze kimono met drukke print is het belangrijk de rest van je outfit rustig te houden. De print en de kleuren zijn namelijk al druk genoeg. Voor nu is het leuk om een zwarte skinnyjeans eronder te dragen, maar als het dadelijk wat warmer is kunnen zwarte shorts natuurlijk ook. Als je voor de vrouwelijke look gaat is het leuk om een highwaisted broek te dragen, maar een kimono kan ook sportief zijn als je er een paar gympen onder draagt. Accessoires zijn bij deze kimono noodzakelijk, omdat sieraden een ervoor zorgen dat deze look wat gekleder is. Hou het wel rustig! Gebruik alleen zilver, want met nog meer kleur maak je het wel heel erg bont!





Black leopard print devore kimono
River Island kimono| 65 euro
Deze kimono kan zowel chique als festivalproof worden gedragen. Voor een ideale festivallook zal ik spijkershorts en een wit of zwart topje met deze kimono combineren. Ook bij een chique feestje kan deze kimono prima. Combineer 'm met een kokerrok of een strak jurkje en (een paar kleine) mooie gouden sieraden.

Er zijn ook kimono's te vinden met een ceintuur. Ik raad het af om die te kopen, want dan is het kamerjas effect niet meer te stoppen.

Pallazo

Vorig jaar op Ibiza kocht ik een prachtige broek met print en hele wijde pijpen. Deze broek heeft alle voordelen van een lange rok, maar niet de nadelen. Wat blijkt nu? Is het een pallazo broek! Deze broek is nu in veel winkels te vinden onder andere bij de H&M, River Island en Mango. De pallazo broek kan heel chique zijn, maar ook is deze broek ideaal op een warme zomerdag.


Blue floral scarf print wide crop trousers
River Island pallazo| 45 euro

Licht roze topje erbij, zonnebril en sandaaltjes en je bent klaar voor een zonnige dag.

Getextureerde palazzobroek
Mango pallazo| 44,99 euro

Ga voor een groot contrast en kies een witte blouse of top. Of ga voor meer kleur en kies een top met print. Alles kan op deze veelzijdige broek!

Ik hoop dat ik jullie genoeg heb kunnen inspireren en dat jullie nu zelf aan de slag kunnen gaan met deze mooie trend, want vergeet niet: Laat je inspireren, maar ga niet kopiëren.

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten