zaterdag 29 maart 2014

SHOPPING| natuursteen

Excoal


Een echte bohemiangirl draagt geen plastic, maar natuursteen. Ook ik ben helemaal om. Al een tijdje verkies ik natuurstenen boven plasticsieraden. Het begon allemaal op Ibiza. Op Ibiza zijn er tal van armbanden te vinden: armbanden die vol liefde zijn gemaakt en verkocht én sieraden die zijn ontstaan in een massaproductie en verkocht worden in tl-verlichte winkel. De laatste optie laat ik nu links liggen, want al het moois wat natuursteen te bieden heeft kan ik niet meer negeren. Natuursteen is grillig, altijd anders -dus one of a kind- en kwalitatief beter.

Natuurlijk is Ibiza de plek om de beste armbandjes te scoren, maar ook in Nederland zijn er een aantal mooie merken te vinden:

Excoal

Onder het motto: "BEAUTY IS AN EMOTION, IT`S NOTHING PHYSIQUE". worden de mooiste sieraden van natuurstenen, schelpen, parels, leer, kristallen, glas en nikkelvrij materiaal gemaakt.
Julia Cabral is de vrouw achter dit Nederlandse merk. Zij zoekt de juiste balans tussen kleur, materialen, trends en omgevingen. Hierbij is de natuur een onuitputtelijke inspiratiebron.

Waar kan ik het vinden?

Nu wil je zeker weten waar je Excoal kan vinden. In de winkels hieronder worden de sieraden van Excoal altijd verkocht, maar er zijn soms ook pop-up stores. Deze tijdelijke winkels verschijnen eens in de zoveel tijd overal in het land.

Nederland
Den Dolder- W. Coxlaan 35 
Duitsland
Aachen- Jakobstrasse 45
Düsseldorf- Wallstrasse 9
België
Lanaken- Stationsstraat 58
Italië
Bassando del Grappa

Excoal armband
ISH Jewels


Inspired en loved by rough nature, alle sieraden van ISH zijn puur en uniek. Elk ontwerp wordt met de hand gemaakt en door het gebruik van mineralen en halfedelstenen is elk exemplaar anders. De oprichtster, Mandy, laat zich graag inspireren door haar fascinatie voor de natuur, sieraden en vormgeving.

Waar kan ik het vinden?

De sieraden van ISH zijn te koop via de webshop: www.ish-jewels.com ook stond  ISH Jewels op de vorige editie van de Swan market (over deze markt zal spoedig een artikel komen).


ISH Jewels ring| 9,95 euro

Deze beauty kocht ik tijdens de vorige editie van de Swan market



Flower Specimen
ISH Jewels armband Speciman|  20, 95 euro

Deze steen is vrij zeldzaam en moeilijk te vinden. De steen staat symbool voor waarheid, vreugde, wijsheid en stimuleert de creativiteit. 
Als je op de hoogte wilt blijven van ISH Jewels, is het zeker aan te raden om de Pinterest-pagina van dit merk te volgen!  

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten