zondag 9 maart 2014

TREND| De trends van het voorjaar

Givenchy lente/zomer 2014- draperieën, pailletten en lange plooirokken.

Het modebeeld van dit seizoen is heel optimistisch, vrouwelijk en comfortabel. Het barst dit voorjaar van de vrolijke kleuren, prints, franjes, pailletten, metallics en bloemen. Erg opvallend: de nineties zijn weer terug in het modebeeld. Naar mijn mening waren de jaren '90 het foutste decennia van de vorige eeuw, maar ach dat is niet zo erg, toch?

GYMCLASS

Sport is al een hele tijd te zien in de mode en ook dit seizoen is sport veel te zien. De voetbalsokken, sneakers en baseballshirts hoeven nog niet terug de kast in. Ben je niet sportief en voel je je daardoor totaal niet aangetrokken tot deze trend? Geen probleem. Deze trend is heel makkelijk om te toveren tot een vrouwelijk silhouet. Een baseball- of bomberjack staat bijvoorbeeld heel goed bij een kokerrok en een sportshirt in combinatie met een gelikt jasje en hakken staat ook altijd goed.

De shows: Prada, Gucci, DKNY

STERK

Het was op de catwalks een komen en gaan van krachtige en strijdbare vrouwen. Een sterke vrouw kan vele gedaanten hebben, maar het belangrijkste is dat je met je outfit laat zien wie je bent of wie je wilt zijn. Dit is zeker een goede trend om in te investeren, want krachtig zijn is iets wat élk seizoen en élk jaar belangrijk is.

De shows: Prada, Givenchy, Céline

ZOET

Denk bij deze trend aan pastelkleuren: poederroze, babyblauw en mintgroen. Ben je getint? Lucky you! Pastelkleuren staan prachtig bij een bruine huid. Ben je bleek? Dan staan pastelkleuren je wat minder. Lichte kleuren laten je vaak alleen maar bleker lijken, maar wees niet getreurd. Draag een pastelkleurig kledingstuk zo ver mogelijk van je gezicht vandaan. Pastelkleurige broeken, rokken, schoenen en tassen kunnen dus wel. Deze regel geldt ook voor alle andere kleuren. Op deze manier kan iedereen zijn favoriete kleur toch dragen.

De shows: Dior, Dolce&Gabbana, Simone Rocha

KUNSTIG

Ode aan het optimisme. Deze trend is vol met kleur en barst van de creativiteit! Denk bijvoorbeeld aan klodders verf, felle kleuren en pop-art. Ook erg leuk zijn de tassen gemaakt van boeken! Ik voel een do-it-yourselfje aan komen.

De shows: Céline,Chanel en Prada

MULTI-CULTI

We gaan de wereld rond en we laten ons inspireren door al het moois dat uit Latijns-Amerika, Afrika en Azië komt. Dit is een trend vol met borduursels, kralen, etnische prints, kimono's en grote sieraden. Deze trend ademt bohémian en is mijn favoriet voor dit voorjaar.

De shows: Givenchy, J.W. Anderson, Watanabe

Dit was nog maar een voorproefje van al het modenieuws! Houd mijn blog in de gaten als je meer wilt weten!

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest 

2 opmerkingen:

  1. Leuke trends! Ik denk dat ik ga voor zoet of multi culti, dat vind ik erg leuk ^^
    Groetjes
    bellamandy.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De trends zijn inderdaad heel erg leuk! Binnenkort komt er een artikel online over de trend zoet. In dat artikel vertel ik nog meer: Hoe kan pastelkleuren het beste dragen en waar zijn de beste (en betaalbare) items te koop? Alle vragen worden beantwoord. Liefs, Kaylee

    BeantwoordenVerwijderen