dinsdag 11 maart 2014

SHOPPING| Zoeter dan zoet of liever iets pittiger?


Zoet en Zout


In een eerder artikel vertelde ik over de trends van het komende seizoen. Daar besprak onder andere de trend Zoet. In eerste instantie vond ik deze trend niet zo spectaculair. Ik word nog steeds heel vaak schattig gevonden en poederroze kleding dragen maakt dat niet bepaald minder. Daarom besloot ik om deze trend op een andere manier te benaderen. Ik stelde mijzelf de vraag: Hoe maak ik iets zoets wat pittiger? En het antwoord is: met zwarte peper. Oftewel zwart en leer. Zwart en pastel blijken een super combinatie te zijn. Door het grote contrast, maken ze elkaar beter en opvallender. Het is eigenlijk net zo als de combinatie zwart en wit: simpel, maar doeltreffend.

Hieronder staan vier outfit ideeën beschreven. Voor ieder wat wils, want pastel kan sportief, chique en stoer zijn.
1. Neem bijvoorbeeld een lerenjack samen met een kokerrok in pastel. Ga je voor een casuallook dan doe je gympjes onder je rok en als je voor wat chiquer gaat dan kan je een paar lekkere hakken aantrekken.
2. Een pastelkleurig shirt in combinatie met een lerenshort staat erg stoer. Gympen eronder en je bent klaar voor een dag shoppen, sandaaltjes eronder en je kan een dagje naar het park.
3. Toen ik klein was had ik een heel gaaf lerenjack in het lichtroze. Ik zou er dolgraag weer één hebben, want een lerenjack in pastel is super gaaf! kokerrok of shorts erbij en je bent klaar voor de dag!
4. Het is ook erg leuk om pastelkleuren te combineren met knalkleuren. Zo geef je de lichte pastelkleuren net even wat meer pit. Neem bijvoorbeeld een lichtblauwe top en een knalblauwe ketting of combineer een lichtroze shirt met een knalroze rok. Succes gegarandeerd!

Shopadressen

Als ik de Vogue of Elle lees kom ik veel te weten over de laatste trends. Het is alleen erg jammer dat er zelden een betaalbaar kledingstuk in een van deze tijdschriften staat. Gelukkig vind ik het helemaal niet erg om op koopjes jacht te gaan, maar voor de lezers die geen tijd of zin hebben, heb ik hieronder een overzicht met leuke en betaalbare winkels die de Zoet-trend verkopen.

New Look

New Look heeft een groot aanbod aan pastelkleurige items. Op de website van New Look kan je ook trend zoeken en dat is superhandig!

New Look (two outfits)
De eerste outfit is een leren jack met een pastelkleurige kokerrok. De combinatie chique en stoer vind ik heel erg leuk. Onder de rok kunnen natuurlijk hakken gedragen worden, maar op de catwalks van dit seizoen werden heel veel modellen op platte schoenen gespot. Dus comfortabeler schoeisel kan ook heel makkelijk onder een kokerrok!

De tweede outfit is een combinatie van een soepel vallend topje en denim hotpants. Leuk tasje erbij, gympje eronder en klaar!

River Island

River Island is net even wat duurder dan de eerder genoemde winkel, maar ze hebben altijd te gekke dingen. Vaak is de kleding bij River Island net even wat anders.


River Island| 80 euro
Ik zag dit te gekke jasje en ik moest direct aan mijn oude licht roze jasje denken! Hij zag er precies zo uit, maar dan in een andere kleur.

River Island| 40 euro
Dit topje in combinatie met leren shorts, love it!

H&M

Tja, wie kent deze winkel nou niet?

H&M Pastels and leather


Door dit artikel te schrijven heb nog meer zin in de lente en ik heb nog meer zin om nog een artikel te schrijven over alle andere trends! Helaas is het deze week toetsweek en moet ik nu weer terug de boeken in.

Wat is jullie favoriete manier om pastelkleuren te combineren?

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten