woensdag 9 april 2014

VINTAGE| Yeah baby! Back to the 80's!

YEAH BABY

Dit weekend had ik last van studieontwijkend gedrag. Om die reden bevond ik mij bijna de hele dag op Spotify. Het leuke aan Spotify is dat je aan elkaar gerelateerde artiesten kan zoeken. Op die  manier is het heel makkelijk nieuwe artiesten te ontdekken binnen een bepaalde muziekstijl. Zo ontdekte ik een leuke meidengroep: Haim. De muziek heeft een echte eighties feel. Wat vind jij van deze muziek?

HAIM - If I Could Change Your Mind




De jaren tachtig worden als een heel fout decennia gezien. Wat ook klopt als je kijkt naar het grote haar, de grote oorbellen en de heerlijk felle kleuren. Maar je kan het ook op een andere manier bekijken: het is een brok van positiviteit! 

De jaren '80 in de mode van nu
Tegenwoordig is er nog steeds veel van de jaren tachtig in het modebeeld te zien, maar dan net even wat anders. De bomberjack is een goed voorbeeld van de jaren tachtig in de 21ste eeuw. Alleen werd de bomber wel wat groter gedragen. Ook de neonkleuren zijn nog steeds aanwezig, net als de grote oorbellen, hotpants, mini rokjes, dierenprints, spijkerjacks, gescheurde broeken en ga zo verder. De lijst van kleding lijkt bijna oneindig. De 'foute' jaren '80 vielen dus best wel mee, of niet?
PUNK

In de jaren tachtig bepaalden de Punkers ook een groot deel van het straatbeeld. Ze droegen leren jacks, bandshirts en Dr. Martens. En geloof het of niet, maar ook deze drie items zijn nog steeds veel te zien. Als ik op school naar de grond kijk zie nu zelfs meer Dr. Martens dan Uggs. Een hele aangename verandering als je het mij vraagt.


Jaren '80 en tv-series

The Carrie Diaries


Er is nog meer! Voor nog meer eighties haar, kleding en muziek kan je terecht bij de Carrie Diaries. Dit is een tv-serie die het leven van de jonge Carrie Bradshaw laat zien. Carrie ontwikkeld al snel haar schrijftalent en loopt daarom stage bij Interview magazine. Ze gaat naar veel feestjes (glitters, eighties muziek en nog meer glitters) en ze ontmoet ook haar allereerste mister Big.

Op pinterest heb ik nu een speciaal bord vol met inspiratie uit de jaren '80. Kom snel een keer kijken!

Naar welk decennia zou jij het liefst teruggaan?

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest 


1 opmerking:

  1. Ooh, ik hou echt van de jaren '80! En mag ik even zeggen dat ik Haim vanaf nu echt geweldig vind? Ik vind het ook echt heerlijk om muziek te ontdekken via Spotify! Helaas hadden ze dat niet in voorgaande decennia ;)

    BeantwoordenVerwijderen