dinsdag 27 mei 2014

ARM CANDY

friendship bracelet

Het is vakantie, dus het is weer tijd voor het maken van armbanden! 
Ik kan natuurlijk zelf een filmpje maken, maar er is al een wildgroei aan filmpjes op het internet te vinden en ik denk niet dat mijn filmpje per se een toegevoegde waarde zal hebben. Er zijn immers tientallen video's met dezelfde inhoud te vinden. Daarom staan hieronder geen filmpjes van mij, maar van Beyond Bracelets. Van haar filmpjes heb ik alles geleerd wat ik moet weten.




Het bovenstaande filmpje legt je de basis uit van het maken van een vriendschapsarmbandje. Er zijn ontelbaar veel variaties te bedenken. Voor allemaal geldt: het is niet moeilijk, maar hou wel je hoofd erbij! Een klein foutje is sneller gemaakt dan je denkt en het is sneller om alles drie keer te controleren dan een knoopje los te peuteren. Zelf ben ik ook vaak bezig met knoopje lospeuteren vooral als ik een patroon voor het eerst volg.


Op dit moment ben ik een diamond aan het maken. Mijn draden zijn al een paar keer in de knoop gegaan, maar het ziet er tot nu toe heel leuk uit. Als hij af is doe ik er een paar studjes op of naai ik er een kraaltje aan vast.


Dit patroon is mijn favoriet! Ik heb er al een paar armbanden met dit patroon gemaakt dus maak ik niet snel nog een fout. Ik doe wel andere kleuren dan in dit voorbeeld, want ik vind natuurtinten mooier dan alle felle kleuren van de regenboog.

Nog wel even een tip: Als je eenmaal begrijpt wat de termen FK en BK betekenen en L1 en R2, stop met het luisteren naar de filmpjes! Ondanks dat de maakster achter de filmpjes echt goed is in wat ze doet, klinkt ze af en toe best wel levensmoe. Dus om toch maar in de gezellig zomer mood te blijven adviseer ik niet te lang te luisteren en onder het filmpje de omschrijving te lezen ;-)

Voor mijn armbanden gebruik ik borduurzijde van DMC. Ik vind het best wel prijzig (1,45 euro per 8 meter), maar met deze draden weet je tenminste zeker dat ze niet halverwege breken. Bij het draad van Action of Hema is de kans van breken groter en dat is zonde van al het werk! Bij mij in de buurt is de DMC borduurzijde het goedkoopst bij Pippoos. De prijzen verschillen nogal dus ga langs bij alle hobbywinkels in de buurt.

Gaan jullie nu ook aan de slag?

Bron foto: audrey.buzznet.com

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest 

1 opmerking: