zondag 1 juni 2014

LET'S DISCUSS| Gay is oké

Beautiful Wedding at Historic Barns At Arbor Day Farms

Verbaasd was ik toen ik het grote aantal reacties zag op deze foto van Honestly wtf. Als ze alleen positief waren geweest was dat geen probleem geweest, maar helaas veel reacties waren negatief. Nu vraag ik mij af: Hoe kan liefde tot zoveel haat leiden?

Hoewel in Nederland homo's over het algemeen worden geaccepteerd, zijn er nog steeds grote delen in wereld waar het als ziekte of duivelswerk wordt gezien. In de reacties wordt bijvoorbeeld beweert dat God met een reden een man en een vrouw heeft geschapen en niet twee mannen: "Two men...... WRONG!!!!! Read the bible people and you will know ..God created one man and one woman not two men or two woman!!!!" 

Bij programma's als Uit de kast werd ik altijd misselijk van de afkeurende reacties van de ouders en vrienden van de jongens en meiden die uit de kast kwamen. Soms keuren de ouders de homoseksualiteit niet helemaal af, maar verbieden ze een relatie en het praktiseren. Het valt mij op dat afkeurende reacties vaak uit een religieuze hoek komen. Erg opvallend, want naaste liefde is in veel religies een belangrijke waarde.

Gelukkig zijn er ook positieve geluiden: Conchita Wurst won bijvoorbeeld het Eurovisie Songfestival en homohuwelijken worden steeds vaker gelegaliseerd. In Frankrijk is het nu een jaar het homohuwelijk toegestaan. Helaas zijn er vandaag de dag nog steeds veel protesten tegen het homohuwelijk.

Het wordt tijd dat de wereld wakker wordt en alle mannen en vrouwen mogen houden van wie ze willen houden en dat aan de hele wereld kunnen laten zien zonder een hoop haat en negativiteit over zich heen te krijgen!

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten