vrijdag 21 maart 2014

SHOPPING| Lekker lang

Ieder seizoen ben ik op zoek naar een bepaald kledingstuk. Vorig jaar zomer was dat bijvoorbeeld een midi rok. Ik kon het nergens vinden! Ik zocht overal, paste elke rok die ik tegenkwam en na heel lang zoeken vond ik er één, in de winkel van Doortje Vintage. Dit jaar is de midi rok helemaal je van het. De stad hangt er vol mee. Misschien is het een speciale voorspellende gave, misschien is het gewoon toeval, maar ik wilde de trend al voordat het een trend werd.

Dit jaar heb weer een nieuw item dat ik graag wil hebben: de jas tot aan de enkels. Nee, ik word geen potloodventer. Ik ga voor een luchtige versie. Het wordt een gehaakt model of eentje van luchtig katoen. Nu loop ik natuurlijk weer het risico dat ik deze droom jas dit jaar niet ga vinden. En heel misschien heb ik inderdaad een voorspellende gave en liggen de winkels volgend jaar helemaal vol. Ach, dan staat het nu in ieder geval zwart op wit en misschien kan ik mijzelf volgend jaar een trendwatcher met een zesde zintuig noemen.

Lange jas van Rock on Vintage| 34,95 euro (UITVERKOCHT)
Deze jas vond ik op de website van Rock on Vintage. Uitverkocht, dat wel, maar het is een begin. Deze jas is trouwens ook niet gehaakt of van luchtig katoen.

Vorig jaar heb ik van mijn zoektocht geleerd dat ik niet té kritisch moet zijn. Ik wilde vorig jaar per sé dat de midi rok mint groen was. De uiteindelijke rok werd donkerblauw. Als ik had moeten wachten tot ik een mint groen exemplaar vond, had ik nu nog geen rok gehad. Daarom breid ik mijn zoekgebied uit om de kans van slagen te vergroten. Nu behoren blouses met een korte voorkant en een hele lange achterkant ook tot mijn verlanglijstje.

Free People High Low Pullover Poncho, €36.14
Poncho/blouse Free People| 36,14 euro
De blouse, hierboven, is van het merk Free People. Dit merk heeft helaas alleen winkels in Amerika. De kleding is supergaaf en helemaal bohemian. Deze blouse is kort aan de voorkant en komt helemaal tot aan de enkels aan de achterkant. Ik hoop dat Free People snel naar Nederland komt, want dan kan ik alle mooie kleding die ik op internet heb gezien ook echt gaan kopen!

Hoe zal ik het gaan combineren?

Met deze outfit zal ik mijn toekomstige jas graag willen combineren. Sandaaltjes aan, hoedje op en ik ben klaar voor het festivalseizoen!

Festivalproof


Ik zet mijn zoektocht voort en ik hoop dat ik snel een jas of blouse tot aan de enkels vind. Zodra er vorderingen zijn laat ik dat jullie uiteraard weten.

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest


Geen opmerkingen:

Een reactie posten