woensdag 2 januari 2013

Fabulous fifties!

Ik ben naar het Gemeentemuseum in Den Haag geweest. Ik ging naar de tenoonstelling Fabulous fifties fabulous fashion. De tentoonstelling bestond uit kleding, avondjurken en badkleding uit de jaren 50. Er zaten een aantal mooie stukken tussen, maar het was wel erg klein. Ik was al vrij snel klaar. Daarom liep ik nog een rondje door de rest van het museum en dat was zeker de moeite waard! Ik kwam terecht bij een tentoonstlling met het werk van Günther Ueker. Ik was meteen fan. Ik vond het mooi om te zien dat hij met spijkers in een 'plankje' zo'n mooi effect kon krijgen. De schaduw die het kunstwerk creeërde vond ik erg bijzonder!

Toen..




..en nu
 
In de tenoonstelling werden ook de overeenkomsten tussen de jaren 50 en nu getoond.
 

 
De avondkleding vond ik erg mooi. Het verbaasde mij dat de jurken er nog zo mooi uit zagen. De avondjurken hebben veel details, de jurken hebben bijvoorbeeld mooie kraaltjes en kant.
 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten