zondag 13 april 2014

STIJL DOSSIER| Lentekriebels

Floral dresses and summer hats
Jurken met bloemenprints! Hoedjes! Deze twee items zal ik dolgraag aan mijn kledingkast willen toevoegen.

De lente is voor mij nu echt begonnen, want mijn kledingkast is nu helemaal klaar voor het voorjaar. Alle wintertruien, broeken en wollen sokken hebben nu ruimte gemaakt voor een kast vol met jurkjes en tops. Het valt mij op dat best lang met kleding doe. Sommige kledingstukken heb ik al bijna drie jaar. Best zuinig, toch? Helaas kwam ik ook een aantal miskopen tegen, jammer. Vaak heb ik ze één keer met plezier gedragen en vervolgens nog één keer met tegenzin, onder het mom van: dan heb ik 'm in ieder geval meer dan één keer aangehad. Ik wil dit jaar echt geen miskopen doen. Het is zo zonde van je geld! 

Drie tips voor minder tot geen miskopen

1. Maak een lijstje 

Maak een lijstje met kledingstukken die je in je kledingkast mist en ga daar heel gericht naar op zoek. 

2. Onderzoek je eigen kledingstijl 

Wat past nu echt bij jou? Pak een aantal tijdschriften en scheur de foto's uit die jij mooi vindt. Wat hebben al deze afbeeldingen met elkaar gemeen? Hebben ze eenzelfde sfeer, stijl of trend?

3. Hang het nog even terug in het rek

Zie je iets leuks? Laat het toch maar even hangen. Loop een rondje door de stad. Heb je dat jurkje nog steeds in je hoofd? Op naar de kassa! Ben je hem eigenlijk al vergeten? Dan is het maar goed dat je het nog niet hebt gekocht. 

Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten