maandag 19 mei 2014

KUNST| Jimmy Nelson

BEFORE THEY PASS AWAY / Jimmy Nelson

..

A Ladakhi woman in her traditional finery. Ladakh is a harsh, cold desert in Northern India.

beautiful photo by Jimmy Nelson

This pictures speaks so much about the diversity in India. This woman belongs to a faraway Himalayan tribe of Drokpa in Kashmir.

Dit zijn een aantal foto's van de tentoonstelling: Leve de mens! Ik denk dat het doel van Nelson vooral was om mooie foto's te maken. Jimmy Nelson heeft namelijk vooral knappe mensen gefotografeerd. Ik denk dat hij door het tonen van mooie esthetische foto's meer aandacht voor zijn standpunt hoopt te krijgen. Hij wil namelijk duidelijk maken dat het zonde is dat veel culturen verdwijnen door de verspreiding van de westerse cultuur. Na het zien van deze foto's is het inderdaad zonde dat zulke mooie culturen dreigen te verdwijnen.

Het is de bedoeling om over een paar jaar weer naar de gefotografeerde stammen terug te keren om daar het resultaat te tonen en te kijken hoe deze stammen in de loop der jaren zijn verandert.

Woensdag mijn laatste examen en dan vakantie!


Wil je altijd op de hoogte blijven? Volg mij dan via Bloglovin'
Wil je meer inspiratie? Bezoek mijn Pinterest 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten